Nice to share

Instagram, Facebook en Spotify zitten allesbehalve stil. Nieuwe features, trends en samenwerkingen schieten als paddestoelen uit de grond. Benieuwd welke veranderingen in 2020 plaatsvinden op het gebied van social? Lees dan snel de Nice to Share van deze week!

Social trends to follow

2020 is alweer even onderweg en dat betekent: nieuwe trends! Wanneer de voorspelling klopt, worden posts en feeds in 2020 minder picture perfect. De gedachtegang hierachter is dat social media gebruikers steeds vaker de menselijke kant van een bedrijf willen zien. Deze trend is al een tijdje zichtbaar, maar lijkt zich in 2020 dus voort te zetten. De tweede trend, die in lijn is met de eerste trend, is het kwetsbare zelfportret. Steeds meer influencers laten naast de perfecte selfie of feed ook hun kwetsbare kant zien. Influencers Rianne Meijer en Vivian Hoorn begonnen hier al enige tijd geleden mee door naast het perfecte plaatje ook vaak hun niet-zo-perfecte plaatje te delen. De coming-out van Nikkie de Jager, beter bekend als NikkieTutorials, is ook een mooi voorbeeld van een influencer die haar kwetsbare kant laat zien. Benieuwd welke trends Frankwatching nog meer voorspelt voor 2020? Lees dan snel verder in dit artikel.

DM’en op je desktop

We hadden het er laatst al over: Instagram test de DM functie op desktop. Die test bleek succesvol, want Instagram heeft laten weten deze functie officieel door te voeren. Dat maakt het managen van je social media kanalen een stuk gemakkelijker. We like!

VR for everyone

Volgens Mark Zuckerberg wordt virtual reality de volgende evolutie in de wereld van sociale verbindingen. Met name om die reden investeert Facebook al flink wat jaren in VR. Het social media platform vindt dat VR voor iedereen toegankelijk en betaalbaar moet zijn en verlaagt daarom de prijs van hun VR headset. Wil jij ook eens de VR wereld betreden? Met de Oculus Go-VR-headset kan dit nu voor slechts 148 dollar. Lees meer over de laatste social ontwikkelingen.

Spotify Stories

Instagram en Facebook zijn niet de enige platforms die profiteren van het succes van  stories. Streamingsdienst Spotify is namelijk ook van plan om stories toe te voegen aan het platform en is hier nu volop mee aan het testen. Deze nieuwe functie biedt jou de mogelijkheid om korte filmpjes aan de top van openbare afspeellijsten te plaatsen. Het doel is om influencers te prikkelen om hun favoriete inhoud in de schijnwerpers te zetten. De test is live gegaan met lifestyle en beauty creator Summer McKeen die de Stories inzet om de favorieten van haar recente afspeellijst te highlighten. Benieuwd of en hoe Spotify deze test verder uitrolt? Je leest het in dit artikel.

Nu je weer helemaal up-to-date bent van alle social ontwikkelingen kun je deze week goed van start. Heb jij nog leuke nieuwtjes of interessante artikelen die wij echt niet mogen missen? Don’t hesitate to share. En anders: tot volgende week!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s