Nice to share

Een frisse start van de week: het is weer maandag! Of je nu achter je bureau zit of op een bedje aan het zwembad ligt: de ‘nice to shares’ zijn altijd goed leesvoer. Voor welke bedragen wordt er gefraudeerd in de influencerwereld? Wat waren de leukste Pride-inhakers en welke Nederlandse vliegtuigmaatschappij won maar liefst twee prijzen tijdens de Content Marketing Awards 2019 in Cleveland? Je leest het in deze weeksamenvatting.

Miljardenfraude in de influencerwereld

Dat in de wereld van influencers gefraudeerd wordt, is niet nieuw. Naarmate de technologie verder ontwikkelt, ontstaan steeds meer frauduleuze mogelijkheden om het aantal volgers en reacties te pushen. Zo kunnen gebruikers volgers kopen en gebruiken ze ‘’clicks farms’’, om berichten te waarderen en te becommentariëren. Recent onderzoek toont aan dat deze vorm van fraude merken 1,3 miljard dollar per jaar kan kosten. De verwachting is dat dit alleen maar meer toeneemt naarmate de markt ingewikkelder wordt en de sector groeit. Wil jij meer resultaten van dit onderzoek lezen? Je vindt ze in het volgende artikel.

Pink Pride

Afgelopen zaterdag vond de Canal Pride plaats. Reden voor tientallen merken om aan de Pride-gekte mee te doen. Zo ook fastfoodketen Smullers, die na het succes van vorig jaar ook dit jaar weer roze saus serveerde. Naar eigen zeggen wil de keten met de roze saus steun betuigen aan de LHBTIQ+-community, maar ook de diversiteit binnen Smullers vieren. Klanten van ING kunnen een regenboogpas aanvragen. Hiermee wil de bank de boodschap uitdragen dat iedereen zichzelf mag zijn. ING biedt daarnaast dit jaar voor het eerst financiële steun aan de organisatie achter Coming Out Day. Welke merken haakten er nog meer in op de Pride? Je leest het in dit artikel.

Content-koning

Zo mogen KLM en Hearst Create – die samen verantwoordelijk zijn voor de creatie van het inflight-magazine Holland Herald – wel genoemd worden. Het KLM magazine won maar liefst twee awards tijdens de Content Marketing Awards in de categorieën Best Overall Editorial – Print en Hospitality/Travel Publication. De jury vindt de content in het blad fascinerend om te lezen en perfect afgestemd op het strategische doel en het specifieke publiek. Benieuwd hoe Holland Herald reageerde op de awards? Je leest het hier.

Slapen in de mooiste hotels

Wekelijks ontvangen hotels aanvragen van influencers die in ruil voor publiciteit graag een nachtje blijven slapen. Inntel Hotels ziet deze ontwikkeling ook en probeert hier strategisch mee om te gaan. Sinds kort staat daarom een ‘influencer-formulier’ op haar website. Daarin wordt onder meer gevraagd wat de influencer voor het hotel kan betekenen. Daarnaast werkt het hotel aan een nieuwe strategie waarbij de focus minder ligt op inkomende aanvragen en meer op het zelf benaderen van influencers die bij de hotelketen passen. Lees alles over deze strategie.

Welke Pride-inhaker vond jij te gek? Of wil je andere interessante onderzoeken of artikelen met ons delen? Let us know! En anders tot volgende week.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s