Nice to Share

Het is weer maandag! Het is tijd om deze zonnige week te beginnen met onze Nice to Shares. Deze week behandelen we de volgende interessante onderwerpen: stoppen met je sociale media, de impact van virtuele influencers, contenthacking, een podcast over een positieve mindset en last but not least: de eigen streamingdienst van Disney. Lees verder en je bent weer up-to-date.

Stoppen met je sociale media

De kleurige bath bombs zijn een begrip onder liefhebbers van cosmeticabedrijf Lush. De fotogenieke bruisballen voor in bad zullen alleen voortaan niet meer in de Instagram feed van Lushklanten verschijnen. De Britse divisie van de winkelketen stopt vanaf volgende week met klantcontact via sociale mediakanalen. Wij zijn heel benieuwd hoe dit gaat uitpakken! Lees er meer over dit interessante artikel.

De impact van virtuele influencers op het huidige medialandschap

Virtuele influencers zijn inmiddels al niet meer nieuw; Lil Miquela heeft anderhalf miljoen volgers en nog veel méér mensen weten van haar bestaan. Is het een hype die nog over moet waaien, of gaan mensen bewust kiezen om virtuele persoonlijkheden te volgen? Wat zijn de voordelen hiervan voor merken? Sophie Harding duikt er helemaal in. Meer informatie hierover vind je op de website van Talking Influence.

Contenthacking

Kijk anders naar het maken van content. Focus niet op de volgende taak, nog meer content, maar denk als een contenthacker: analytisch, nieuwsgierig, opportuun, efficiënt, onbevreesd en probleemoplossend. Contenthacker Alouschka van Dijk gelooft dat deze mindset helpt om efficiënter en impactvoller content te maken. In een nieuwe aflevering van podcast Play vertelt ze over inspirerende voorbeelden en geeft ze tips hoe je zelf met contenthacking aan de slag kunt.

The Life-Altering Power of a Positive Mind

Nog meer luistervoer! Shawn Anchor, New York Times best-selling author, happiness-expert en onderzoeker vertelt in deze podcast hoe je met een positieve mindset en dispositie niet alleen zelf een stuk gelukkiger kunt worden, maar dit ook aan anderen kunt meegeven.

Streamingdiensten

Men kijkt steeds meer videocontent online en daar leveren streamingdiensten als Netflix en YouTube een groot aandeel aan. Televisie wordt als het ware vervangen, en dat zie je ook terug in de prijs die je betaalt voor die vervangers: die schiet steeds hoger. Waar we dan wél weer heel enthousiast over kunnen worden, is het feit dat ook Disney een eigen streamingdienst gaat lanceren! En die is ook nog eens de allergoedkoopste! Je leest er meer over op de website Forbes.com.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s